Jeg beklager at referatet fra bestyrelsesmødet i april kommer sent på hjemmesiden. Martin/webmaster.
Referat
Bestyrelsesmøde 9. april 2019
Deltagere:
Petra, have nr. 79 (dagsorden + referat) – FORMAND
Charlotte Zon, have nr. 8 – NÆSTFORMAND
Jonna, have nr. 132 – KASSERER
Lisbeth, have nr. 110
Meldt afbud:
Jeanne, have nr. 145
Bestyrelsesmødet blev denne gang afholdt hos Lisbeth J
1. Velkommen
2. Eventuelle tilføjelser/ændringer til sidste referat
3. Status på det aktuelle regnskab
- regnskabet ser fint ud – lige nu opkræves første haveleje for 2019
- ellers ikke nogen store udgifter/aktiviteter endnu
4. Status byggeansøgningerne
- det er vigtigt at vide for alle kolonihavemedlemmer, at en eventuel ombygning/tilbygning eller nybyggeri stadig skal godkendes hos bestyrelsen
5. Status på molokkerne – containerløsning i starten af sæsonen
- Jonna og Martin har nu bedt tre firmaer om et præcist tilbud i forbindelse med etablering af molokløsningen og er samtidig i dialog med havelejerne i de berørte haver
- der informeres fortsat løbende
6. Havesalg siden sidst
- én enkel solgt have siden sidste bestyrelsesmøde
7. Opfølgningpå arbejdsopgaverne i bestyrelsesgruppen
- affaldshåndtering i sæson 2019 (Martin og Jonna) – i gang
- bestilling afhøvling/genopretning af veje (Charlotte) – i gang
- opdatering af hjemmesiden inklusive plug-ins samt adgang til de nye bestyrelsesmedlemmer til Dropbox og mail (Martin) – løbende
- besvarelse af mails (Martin og Jonna) – løbende
- ”Indkørsel forbudt”-skilte – et billigere tilbud fra Jan (have nr. 119) godkendt af bestyrelsen
- håndtering af byggesager (Jeanne og Mathias) – løbende
- håndtering af haveoverdragelser (Jonna) – løbende
- styr på vedtægtsudvalget (Jonna) – i gang
- bestille haveaffaldscontainere (Jonna)
- formulering af gaveregulativ til frivillige i haveforeningen (Charlotte Zon)
- registrering af kolonihaverne (Lisbeth og Jonna)
- containervagter – på plads
- planlægning arbejdshold til containertømning (Lisbeth)
- netværksarbejde med resten af kolonihaverne på Annebergvej (Petra)
8. ”Vejrenovering” i denne sæson samt ”renovering” af vores gamle skilte
- bestyrelsen er i gang med at indhente tilbud til afhøvling af veje
- fremover vil vi forsøge at etablere et netværk med de andre kolonihaver på Annebergvej for at indhente billigere tilbud
9. Planlægning af børnearrangementet
- invitationen er klar til at blive sendt ud
10. Registrering af kolonihaverne – dato(er) for fælles registrering og udfyldelse af kommunens skemaer
- registreringsskemaerne, som nævnt i sidste referat, udsendes senest i påsken
- søndag, den 28. april 2019, samt søndag, den 26. maj 2019, vil bestyrelsen være til rådighed fra kl. 12-15:00 i haven (nærmere sted meddeles senere i opslagstavlen)
11. Vigtige datoer
- børnearrangement, den 25. maj 2019 kl. 13-15:00
- havefest for alle kolonihavemedlemmer i Bartholine Jørgensens Minde, den 15. juni 2019 kl. 15 (mere information senere)
- Nordjysk Kreds inviterer til 100-års-jubilæum med reception på Aalborg Gl. Rådhus fra kl. 11-14:00 lørdag, den 13. april 2019 – alle er velkomne
12. Punkter til næste møde
13. Eventuelt
- referat fra Formandsmødet lægges på hjemmesiden, når det udkommer
- vi deltager 5 fra haveforeningen i repræsentantskabsmødet og i jubilæumsfestlighederne
- Silvan-arrangementet var en kæmpe succes – dejligt, at der var så mange, der mødte op – en hyggelig aften!
Næste møde foregår hos Jonna i haven, tirsdag den 14. maj 2019 kl. 18:00 – husk sæsonens første haveeftersyn fra kl. 16:00.
Vel mødt!
Bestyrelsen i Bartholine Jørgensens Minde 🙂