Nyttige oplysninger

Åbning og lukning af vand

Når frosten er af jorden, dvs. jorden har været frostfri i cirka 14 dage forinden, åbnes som regel vandet i slutningen af marts. I 2025 bliver det lørdag, den 29. marts, kl. 12.00, hvor vi mødes til en enkelt og en sang.

Havelejen

Havelejen for 2025 udgør 2250 kr. + 200 kr. til henlæggelse til vandledning. Der udsendes opkrævning for første halvdel til betaling den 1. april 2025. 2. halvdel forfalder 1. august 2025. Overgang i forbindelse med ny dato for aflæsning og opkrævning for vand, vil først blive effektueret i 2026. Se desuden betalingsdatoer for 2025 i ”Vigtige datoer til kalenderen”.

Vandure

Selvaflæsning af vandure sker digitalt via hjemmesiden eller ved brev/seddel i formandens postkasse i have 8, 1. maj 2026, da vi fra 2026 aflæser vand ved vandåbning. En god ide er dog at holde øje med sit forbrug løbende.

Forsikring

Præmie for fællesforsikringen forfalder hvert år den 1. februar. Hvis ikke man ønsker at være tilsluttet fællesforsikringen, skal man selv sørge for den lovpligtige brandforsikring. Husk at sende kvittering for betalt forsikring til mail@bartholine.dk eller aflevere den i postkasse have 8.

Køb og salg af haver

Ønsker du at sælge din have, skal du følge tjeklisten, som er at finde på hjemmesiden. Haven skal altid udbydes til ventelisten i foreningen. Læs mere på Bartholine.dk

Hækklipning

Hækkeklipning sker efter gældende regler og efterses i forbindelse med havesyn den 8. juli og 9. september 2025. I weekenden op til den 8. juli må motordrevne haveredskaber undtagelsesvis anvendes lørdag indtil kl. 18:00 og søndag kl. 9-12.00. Efter den 1. september må de anvendes frit.

Containerdage

Der vil også i år være mulighed for at komme af med haveaffald i opstillede containere 5 gange i løbet af havesæsonen. Bemærk at man kan bruge dem hele weekenden – se ”Vigtige datoer”.

Haveftersyn

Bestyrelsen efterser haver, stier, veje og hække én gang månedligt i løbet af havesæsonen: Den 2. tirsdag i månederne fra maj til september vil vi således komme rundt i haven, og vi glæder os til en hyggelig snak med jer, hvis I er hjemme.

Bestyrelsesmøder 2023 og Generalforsamling 2024

Der afholdes ordinær generalforsamling torsdag, den 12. februar 2026- forslag, der ønskes behandlet, sendes til bestyrelsen senest den 12. januar 2025. Derudover er det muligt at sende forslag til behandling ved de ordinære bestyrelsesmøder løbende. Bestyrelsesmøderne afholdes den 2. tirsdag i hver måned og referaterne lægges på www.bartholine.dk.

Dine kontaktinformationer

HUSK at melde adresseændring, ændring af e-mailadresser og telefonnumre senest 14 dage efter flytning til mail@bartholine.dk eller på bartholine.dk!

Ansøgninger om byggetilladelse

Bestyrelsen behandler ansøgninger om ”Tilladelse til al ny-, til- og ombygning”. Ansøgningen sendes skriftligt til mail@bartholine.dk og skal indeholde tegning med placering på grund, afstand til skel, plantegning, indretning af rum, facadetegning, placering af vinduer (alt inklusive mål). Byggeri må ikke påbegyndes uden skriftlig tilladelse fra bestyrelsen. Se eventuelt ”Byggeansøgningsguide” på hjemmesiden!

Få mange flere nyttige oplysninger, gode råde og tips samt mulighed for at se fælles arrangementer på www.bartholine.dk, haveforeningens opslagstavler eller haveforeningens Facebook-gruppe ”Bartholines Venner”.