Referat: Bestyrelsesmøde 14. november 2017
Deltagere:
Lars, have nr. 77
Jonna, have nr. 132 (ordstyrer)
Anne, have nr. 19
Martin, have nr. 147
Petra, have nr. 79 (referat)
Meldt afbud:
Ingen
Bestyrelsesmødet blev denne gang afholdt hos Jonna i hendes private gemakker – hun gav øl, vand og hjemmelavede æbleskiver.
0. Rettelse i dagsorden + aftaler omkring kommende bestyrelsesmøde
- – prioritering af de vigtigste punkter på dagsordenen
- – se eventuelt opdateret liste over vigtige datoer1. Godkendelse af sidste referat eller eventuelle tilføjelser
– godkendt, ingen tilføjelser
2. Gennemgang og status af vores regnskab
– gennemgang godkendt
3. Gennemgang og status af byggesagerne – herunder besøg fra Park- og Naturforvaltningen
- – Husk at fremsende eventuelle byggeansøgninger!
- – bestyrelsen arbejder fortsat på højtryk og er i gang med at gennemgå allebyggeansøgningerne og giver tilbagemeldingerne individuelt til de enkelte ansøgere
- – Lars ringer til Steen B. Andersen fra Park og Naturforvaltningen (Aalborg Kommune) for atlave en ny aftale, da ingen fra bestyrelsen kan mødes onsdag, den 22. november kl. 13:304. Havesalg i perioden
– der er solgt en enkel have siden sidste bestyrelsesmøde
5. Formandsmøde i Nordjysk Kreds – nyt herfra
- – Aalborg Kommune ønsker et overblik over problemstillingen omkring overbebyggelse og afstand til skel og beder derfor alle kolonihaveforeningerne om en oversigt over de reelle forhold i haverne med henblik på at give en kollektiv dispensation for eventuelle overskridelserbestyrelsen ligger en skitse ud som eksempel og vil tage sagen op til generalforsamlingen 2018
- – Forbundskontingentet stiger desuden med 50kr per have/medlem fra 2018 grundet udflytning til nye lokaler og ansættelser af flere medarbejdere Nordjysk Kreds stemte imod Kolonihaveforening i Aalborg
– til de interesserede læsere vedhæftes referatet fra mødet (se bilag 1, 1.1, 1.2 og 1.3)
6. Forsikring
– den kollektive forsikring stiger med 5% i 2018 på grund af større udgifter til bl.a. indbrud i løbet af de sidste par år
7. Indbrud
- – der opleves utryghed ift. indbrud og hærværk især i løbet af vintersæsonen, som mest foregår de steder i foreningen, hvor der er ”ro og fred”
- – bestyrelsen opfordrer alle i haveforeningen til at fjerne værdigenstande og eventuelt anskaffe (ved behov) et alarmsystem
- – hvis der er nogen, som har nogle gode idéer til forebyggelse af indbrud, send dem endelig til bestyrelsens mail: mail@bartholine.dk8. Havepræmier
– vi undersøger vilkårene for præmieuddeling for i år til næste bestyrelsesmøde
9. Aktiviteter i løbet af vintersæsonen
- – efter gennemgang af forskellige tilbud, besluttes der køb af hjertestarter og opsætning af denne ved indgangen på Annebergvej inden udgangen af 2017
- – i forbindelse med køb af hjertestarter vil der blive afholdt et kort førstehjælpskursus til havemedlemmerne i marts 2018 – der vil være en lille egenbetaling, resten af beløbet dækker haveforeningen – invitation vil lægges på FB, hænges i infotavlen og sendes som mail/besked10. Generalforsamling 2018 – herunder foreningens vedtægter
– gennemlæsning af Annes forslag til ændringerne til næste bestyrelsesmøde 11. Vejafhøvling – forslag til fremtidig ”vejpleje”
– der undersøges tilbud og muligheder for mere effektiv ”vejpleje”
12. Vigtige datoer
- – 12. december 2017 kl. 19:00 – Bestyrelsesmøde DECEMBER (hos Petra)
- – 9. januar 2018 kl. 19:00 – Bestyrelsesmøde JANUAR (på ”Huset” i Hasserisgade)
- – 13. januar 2018 kl. 12:00 – Nytårskur på ”Huset” i Hasserisgade for bestyrelsen samt allefrivillige i foreningen (vurderingsudvalg og containervagter)invitation sendes inden jul
- – 15. januar 2018 – frist for indsendelse af forslag til generalforsamling 2018
- – 15. februar 2018 – ordinær generalforsamling 2018
- – 29. mart 2018 – vandåbning 2018, hvis frosten er af jorden (OSB! Skærtorsdag – ikke lørdag,som det plejer!)13. Eventuelt
– referaterne fra bestyrelsesmøderne hænges fremover også i infotavlen
- – vandlukningen var en stor succes
- – containerne står fortsat i haveforeningen – de samles op sidst på måneden efter aftalemed kommunen (kommunen er bagud med afhentningen)
- – Lars indhenter pris til vedligeholdelse af haveforeningens hovedvandur til næstebestyrelsesmødeHUSK, at der også i år ikke må foregå overnatning i kolonihaverne fra kl. 21:00 til 06:00!